[DevBlog] Impound Menu 3.0

We are very pleased to announce this new update which includes some changes

Added :

  • Police officers (or other depending on the condition defined in the config_master) can see all vehicles in the pound and take them out at a special rate to return them to their owners
  • Parameter to choose the impoundment bonus
  • Parameter to configure the headland time of a vehicle
  • Enable parameter to display or not messages in the chat to all players when a vehicle is impounded
  • Compatibility with Masterpay and Government System for impoundment bonus

Tweak :

  • Full code redesign

How to update it?

– Replace the .pbo file in your @The_Programmer/addons with the new one.
– Replace the Fourriere folder in the The-Programmer folder of your mission with the new one.
WARNING: To get all the new features, do step 6 of the new installation guide. In addition, you must replace all the old init you have put on your mapping. To do this, for each object, remove the old init and replace it with the one in step 8 of the installation guide depending on the type of pound. Don’t forget to replace in the new init, the variable of the vehicle spawn marker (step 9).


Nous sommes très heureux d’annoncer cette nouvelle mise à jour qui comprend quelques changements

Ajouts :

  • Les policiers (ou autre selon la condition définie dans le config_master) peuvent voir tout les véhicule dans la fourrière et les sortir avec un tarif spécial pour les rentre à leurs propriétaires
  • Paramètre pour choisir la prime de mise en fourrière
  • Paramètre pour configurer le temps de mise en fourrière d’un véhicule
  • Paramètre activable pour afficher ou non les messages dans le chat à tout les joueurs quand un véhicule est mis en fourrière
  • Compatibilité avec Masterpay et Governement System pour la prime de mise en fourrière

Changements :

  • Refonte totale du code

Comment le mettre à jour ?

– Remplacez le fichier .pbo dans votre @The_Programmer/addons par le nouveau.
– Remplacez le dossier Fourriere dans le dossier The-Programmer de votre mission par le nouveau.
ATTENTION : Pour avoir toutes les nouvelles fonctionnalités, faites l’étape 6 du nouveau guide d’installation. De plus, vous devez remplacer tous les anciens init que vous avez mis sur votre mapping. Pour ce faire, pour chaque panneau de la fourrière, supprimer l’ancien init et remplacez le par celui de l’étape 8 du guide d’installation selon le type de fourrière. Oubliez pas de remplacer dans le nouvel init, la variable du marqueur de spawn des véhicules (étape 9).